Зміна освітньої парадигми інноваційного суспільства

Автор(и)

  • Аніко Калман Department of Technical Education Faculty of Economic and Social Sciences Budapest University of Technology and Economics, Budapest, Hungary https://orcid.org/0000-0002-0225-7921
  • Ботонд Геза Калман Department of Business and Management, Institute for Sustainable Economy, Kodolányi János University, Budapest, Hungary https://orcid.org/0000-0001-8031-8016
  • Ніна Пойда-Носик Accounting and Audit Department, Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education, Beregove, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5378-8028

DOI:

https://doi.org/10.37772/2309-9275-2022-2(19)-4

Ключові слова:

освіта, Індустрія 4.0, зміна парадигми, нестандартність, точки зору

Анотація

Взаємозв›язок між Індустрією 4.0 та освітою є поширеною темою досліджень сьогодні. Зазвичай його вивчення здійснюється або з економічного боку, або з боку освіти. Однак цей взаємозв›язок також впливає на багато інших сфер життя, тому варто проаналізувати його і з точки зору інших наук. Погляд зі сторони може привернути увагу до деталей, які не виділяються із загальної картини ні для дослідників галузі, ні для дослідників освіти, і метою цього дослідження є привернення уваги до таких точок зору. Для цього автори проаналізували анкети пілотного тестування старих запланованих досліджень за допомогою методу текстового аналізу. Освітня парадигма завжди в будь-яку історичну епоху виступає парадигмальною ідеєю розвитку інновацій та економічного розвитку суспільства в цілому. Від правильної взаємодії суб›єктів освітнього процесу, зокрема керівництва навчальних закладів та гарантів освітніх програм, з роботодавцями буде залежати траєкторія розвитку суспільства та насичення ринку праці якісними фахівцями. Така взаємодія впливатиме на формування правильної системи компетентностей у майбутніх фахівців, яка має бути адаптована до нових викликів та потреб ринку. Правильно обрані комунікаційні підходи встановлюють пріоритет знань, викликають необхідність підвищення якості цих знань та розуміння наслідків їх впливу на суспільство і, зокрема, на інноваційний розвиток суспільства. Виходячи з результатів опитування, трансформація ролі викладача є однією з найважливіших змін порівняно з традиційною освітою. Однак оновлення навчальної програми та застосування сучасних методів в освіті також відіграють значну роль. Потрібно давати учням не інструкції, а знання та навички, які дозволять їм засвоювати нові знання. Результати опитування показують, що зміна освітньої парадигми може стати результатом розвитку сучасного змісту та методів освіти і призвести до якісного розвитку інноваційного суспільства.

Посилання

Arthur, C. (2011). Easy as pi: How Google bid against Apple and Microsoft for patents | Google | The Guardian. The Guardian (Online). Retrieved from https://www.theguardian.com/technology/2011/jul/02/google-piauctionbid

Bacaër N., & Dénes A. (2022). The mathematical population dynamics short history. Nicolas Bacaër (auto-editor). Barabás Kárpáti D., Csák Philip J. (2022) Employer competence expectations induced by innovation-driven development. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. Vol. 2 (2022), pp. 24-31.

Baranyai J., & Veres G. (2020). Biology 10. (NAT2020). National Public education Portal. Retrieved from https://www.nkp.hu/tankonyv/biologia_10_nat2020/otátóljegyzek.

Barcziová A., Bálintová M., Machová R. (2022). Does Rising R&D Investments Increase the Academic Patent Registration. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. Vol. 1 (2022), pp. 123-133.

Belli, G. (2017, August 31). 65 Percent of Tomorrow’s Workers Will Have Jobs That Don’t Exist Today. PayScale. Retrieved from https://www.payscale.com/career-news/2017/08/65-percent-tomorrows-workers-jobs-dontexisttoday

Bencsik, A., Juhász, T., Mura, L., & Csanádi, Á. (2019). Formal and Informal Knowledge Sharing in Organisations from Slovakia and Hungary. Entrepreneurial Business and Economics Review, 7(3), 25–42. https://doi.org/10.15678/EBER.2019.070302

Bernstein, E., & Waber, B. (2019). The Truth About Open Offices. Harvard Business Review, 2019 (11–12), 15. https://hbr.org/2019/11/the-truth-about-open-offices

Besson, L. (Director). (2014, August 22). Lucy [Action, Sci-Fi, Thriller]. EuropaCorp, TF1 Films Production, Grive Productions. Borges, JL (1954). Funes the Memorious. Retrieved from http://vigeland.caltech.edu/ist4/lectures/funes%20borges.pdf

Burger, C., Strohmeier, D., Spröber, N., Bauman, S., & Rigby, K. (2015). How teachers respond to school bullying: An examination of self-reported intervention strategy use, moderator effects, and concurrent use of multiple strategies. Teaching and Teacher Education, 51, 191–202. https://doi.org/10.1016/j.tate.2015.07.004

Cain, S. (2012). Quiet: The Power of Introverts in a World That Can’t Stop Talking. Crown. https://hu1lib.org/book/1255685/f35c1b

Cameron, J. (Director). (1985, January 11). The Terminator [Action, Sci-Fi]. Cinema ‘84, Euro Film Funding, Hemdale. Carnegie, D. (1936). How to Win Friends and Influence People (1st ed., Vol. 9). Simon & Schuster. https://www.jstor.org/stable/10.2307/20629470?origin=crossref

Carter, T. (2005). Coach Carter – Coach Carter [Movie]. https://wishace.blogspot.com/p/hd-carter-edzo-2005teljes-film.html

Colvile, R. (2016). The Great Acceleration: How the World is Getting Faster, Faster. Bloomsbury USA.

Czeglédi, C., & Juhász, T. (2019). Milyen a digitális kompetenciája az Y-generációnak? [What is the digital competence of Generation Y? – in Hungarian] Tudásmenedzsment, 20(2), 136–143.

Dante A. (1320). Divine Comedy. MEK-OSZK. https://mek.oszk.hu/00300/00362/html/

Darian-Smith, K., & Willis, J. (2016). Designing Schools: Space, Place and Pedagogy (1st ed.). Routledge. https://www.routledge.com/Designing-Schools-Space-Place-and-Pedagogy/Darian-Smith-Willis/p/book/9781138886223

Digital Marketing Institute. (2014, August 15). 10 Jobs That Didn’t Exist 10 Years Ago. Digital Marketing Institute. https://digitalmarketinginstitute.com/blog/10-jobs-didnt-exist-10-years-ago

Epstein, Z. (2014). Google bought Motorola for $12.5B, sold it for $2.9B, and called the deal ‘a success’. Bgr.Com. https://bgr.com/2014/02/13/google-motorola-sale-interview-lenovo/

Erickson, MH (1964). Pantomime Techniques in Hypnosis and the Implications. American Journal of Clinical Hypnosis, 7 (1), 64–70. https://doi.org/10.1080/00029157.1964.10402393

Femina. (2019, November 6). 9 out of 10 people hate it, though most are like that office: Only workers have a disadvantage according to. https://femina.hu/terasz/iroda-velemenyek/

Furey, W. (2020). The Stubborn Myth of “Learning Styles”. Education Next, 20 (3), 1–6. https://www.educationnext.org/stubborn-myth-learning-styles-state-teacher-license-prep-materials-debunked-theory/

Gansel D. (Director). (2008). Die Welle. https://port.hu/adatlap/film/tv/a-hullam-die-welle/movie-93874

Geradin, D. (2020). Access for All v. License to All: A Response to Richard Vary (SSRN Scholarly Paper ID 3587319). Social Science Research Network. https://doi.org/10.2139/ssrn.3587319

Golding W. (2015). The Lord of Flies _ Europe https://bookline.hu/product/home.action?_v=William_Golding_A_legyek_ura&type=22&id=330312

Hall ET (1987). Hidden dimensions. Thought Book tax. https://www.antikvarium.hu/konyv/edward-t-hallrejttydimenziok-76087

Herculano-Houzel, S. (2009). The human brain in numbers: A linearly scaled-up primate brain. Frontiers in Human Neuroscience, 3 (31), 1–11. https://doi.org/10.3389/neuro.09.031.2009

Hercz, M., & Sántha, K. (2009). Pedagogical spaces are school implementation. (Architecture and everyday functional spaces pedagogical in his world). Iskolakultúra, 2009, pp. 78–94. Hughes, JM, & Morrison, LJ (2020). Innovative Learning Spaces in the Making. Frontiers in Education, 5, 89. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00089

Hurlemann, R. (2014). Oxytocin and Social Cognition (US Clinical Trials) [Clinical Trial]. University Hospital. https://ichgcp.net/clinical-trials-registry/NCT01606462

Jiménez-Ortega, L., Espuny, J., de Tejada, PH, Vargas-Rivero, C., & MartínLoeches, M. (2017). Subliminal Emotional Words Impact Syntactic Processing: Evidence from Performance and Event-Related Brain Potentials. Frontiers in Human Neuroscience, 11, 192. https://doi.org/10.3389/fnhum.2017.00192

Josephs, DC (1958). The Emerging American Scene. The School Review, 66 (1), pp. 19–31. https://www.jstor.org/stable/1083361

Jung, CG (2022). Archetypen: Urbilder und Wirkkräfte des Kollektiven Unbewussten. (2022nd ed.). Patmos Verlag. Keegan, D. (1996). Foundations of Distance Education. Psychology Press. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjQpvL-mJj8AhXResAKHeXSBzAQFnoECBYQAQ&url=https%3A%2F%2Fbooks.google.com%2Fbooks%2Fabout%2F2FFoundations_of_Distance_Education.html%3Fid%3DnYkrTWDj5twC&usg=AOvVaw30rwO_wR6FuLAglZs1mggI

Cross N. R. (2017). The educational investments highlighted role of higher education in its competitiveness [ St Stephen University ]. http://real-phd.mtak.hu/1364/2/Kersesztes_Eva_tezis.pdf

Kim, WC, & Mauborgne, RA (2015). Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Harvard Business Review Press. https://www.amazon.nl/Kim-StrategyUncontested-Competition-Irrelevant/dp/1625274491

Z. Kocsis (2020). The dual training for effectiveness practiced effect. Opus Educatio, 7 (1), pp. 80–91. http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/16621/7/3184881_1.pdf

Kovács, IK (2014). Lifelong Learning in Europe and its Appearance in Public Education. PedActa, 4 (1), 75–84. http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/pedacta/article_4_1_7.pdf

Lauder, H. (2020). The roles of higher education, further education and lifelong learning in the future economy. Journal of Education and Work, 33 (7–8), 460–467. https://doi.org/10.1080/13639080.2020.1852499

Madách I. (1861). The human his tragedy. MEK-OSZK. https://mek.oszk.hu/00800/00849/html/

Hungary His government. (2020). 5/2020. (I. 31.) Govt. Decree The National core curriculum its release and introduction and about its application solo 110/2012. (VI. 4.) Govt. Ordinance on its amendment. Hungarian Gazette (online), 2020 (17), 290–447. http://www.magyarkozlony.hu

McCann, GC, & Sommer, R. (1970). Personal Space: The Behavioral Basis of Design. American Sociological Review, 35 (1), 164. https://doi.org/10.2307/2093905

MDS.(2016). Intellectual decline and behavior disorder in Parkinson ‘s disease: Important informations patients for (p. 2). International Parkinson and Movement Disorder Society. https://www.movementdisorders.org/MDS-Files1/Education/Patient-Education/Cognitive-Impairment-and-Behavioral-Problems-in-PD/patHandouts-Cognitive-Hungarian-v3.pdf

Mohrman, SA, & Cohen, SG (1995). When people get out of the box: New relationships, new systems. In The changing nature of work (pp. 365–410). Jossey-Bass/Wiley.

Mueller, F. (2020). FOSS Patents: BREAKING NEWS: Nokia makes antitrust mediation with Daimler and automotive suppliers over standard-essential patent licensing failure. http://www.fosspatents.com/2020/01/breakingnewsnokia-makes-antitrust.html

Nádasi A. (2010). Educational theory and technology (electronic note). Eszterházy Charles College Education And Communication technology Department. http://okt.ektf.hu/data/nadasia/file/tananyag/oktataselmelet/index.html

Growth. (2019, April 21). Therefore impairs efficiency _ the single space office. novekedes.hu. https://novekedes.hu/hr/ezert-rontja-a-hatekonysagot-az-egyteru-iroda

Ogiyenko, I. (2021). Professional development of the employees in the context of innovative alterations of society. Law and innovative society, 2 (17), 146–153. https://doi.org/10.37772/2309-9275-2021-2(17)-20

Osmond, H. (1957). Function as the Basis of Psychiatric Ward Design. Psychiatric Services, 8 (4), 23–27. https://doi.org/10.1176/ps.8.4.23

Poyda-Nosyk N., Bacho R. (2022). Analysis of the automotive industry development trends in Ukraine. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. Vol. 2 (2022), pp. 24-31. Radler R. (Director). (1999). The fears his school 3: Double obsession nothing. Artisan Entertainment. https:// www.mafab.hu/movies/the-substitute-3-winner-takes-all-58252.html

Réti M. (Ed.). (2011). Inside and out good school: Teaching spaces. Educational researcher and Developer Institute. http://mek.oszk.hu/13000/13022/13022.pdf

Rohrer, D., & Pashler, H. (2012). Learning styles: Where’s the evidence?: commentaries. Medical Education, 46 (7), 634–635. https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2012.04273.x

Roska T. (Director). (2004). Infobionics _ and sensor computers. Videotorium. http://mindentudas.videotorium.hu/hu/recordings/8247/info-bionika-es-erzekelo-szamitogepek

Schleicher, A. (2010). The case for 21st-century learning—OECD. https://www.oecd.org/general/thecasefor21stcenturylearning.htm

Schwab, K., & Samans, R. (2016). The Future of Jobs (p. 158). World Economic Forum. https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs/

Szalai, I., & Tóth, A. (2020). Rationality of Lateral Marketing. Partiumi Egyetemi Szemle, 19(1), 35–43.

Szalai, I., & Tóth, A. (2022). Be My Leader! – Lateral Approach to Economic Higher Education. In Agile Management and VUCA-RR (p. 99).

Szegediné LP (2010). Fifty years old is distance learning? Military Engineer, 5 (3), 245–263. http://www.hadmernok.hu/2010_3_szegedine.pdf

Takács E. (1978). Programmed education ? Thought For rent. https://www.libri.hu/konyv/Programozottoktatas1.html

Tencer, D. (2017, July 14). 85% Of Jobs That Will Exist In 2030 Haven’t Been Invented Yet: Dell. HuffPost. https://www.huffingtonpost.ca/2017/07/14/85-of-jobs-that-will-exist-in-2030-haven-t-been-invented-yetd_ a_23030098/

Topál J. (2017). The social learning abilities neurophysiological basics. Opus et Educatio, 4 (1), 9. https://doi.org/10.3311/ope.173

Tran, M. (2021, February 12). Deep Blue computer beats world chess champion archive, 1996. The Guardian. https://www.theguardian.com/sport/2021/feb/12/deep-blue-computer-beats-kasparov-chess-1996

Tryus, YV, & Herasymenko, IV (2021). Approaches, models, methods and means of training of future ITspecialists with the use of elements of dual education. Journal of Physics: Conference Series, 1840 (1), 012034. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1840/1/012034

Varga A.-I. (2022). The state and development directions for human resources management in the public sector. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. Vol. 1 (2022), pp. 115-122. Vary, R. (2020). The case for the defense: Access for all v. License to all. Bird & Bird. https://www.twobirds.com/en/news/articles/2020/global/the-case-for-the-defence-access-for-all-v-license-to-all

Walling, DR (2006). Teaching Writing to Visual, Auditory, and Kinesthetic Learners. Corwin. https://www.fruugo.hu/teaching-writing-to-visual-auditory-and-kinesthetic-learners/p-57529787-116720439

Wax, D. (2009, November 6). 11 Ways to Think Outside the Box. Lifehack. https://www.lifehack.org/articles/featured/11-ways-to-think-outside-the-box.html

Weir, P. (1989). Dead Poets Society [Film]. http://www.youtube.com/watch?v=rFKarCM5QTs

Willingham, DT (2005). Do Visual, Auditory, and Kinesthetic Learners Need Visual, Auditory, and Kinesthetic Instruction? American Educator (Online), 6. https://www.readingrockets.org/article/do-visual-auditoryandkinesthetic-learners-need-visual-auditory-and-kinesthetic-instruction

Yurynets Z., Yurynets R. (2022). Social and psychological climate of youth startup entrepreneurship in the conditions of strategic development of innovation. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. Vol. 1 (2022), pp. 161-171.

Zimbardo P. (2012). The Lucifer Effect. Ab Ovo Publishing. https://bookline.hu/product/home.action?_v=Philip_Zimbardo_A_Lucifer_hatas&type=22&id=117494

##submission.downloads##

Опубліковано

08.02.2023

Як цитувати

Калман A., Калман B. G., & Пойда-Носик N. (2023). Зміна освітньої парадигми інноваційного суспільства. Право та інноваційне суспільство, (2 (19), 41–54. https://doi.org/10.37772/2309-9275-2022-2(19)-4

Номер

Розділ

Статті