Принципи професійного розвитку науково-педагогічних працівників
DOI:
https://doi.org/10.31359/2309-9275-2019-12-1-99Анотація
У статті аналізується поняття «професійний розвиток науково-педагогічного працівника», акцентується увага на поліфункціональності цієї діяльності з урахуванням вимог, що пред’являються на сучасному етапі. В контексті системно-діяльнісного і акмеологічного підходів описуються такі принципи професійного розвитку викладача закладу вищої освіти, як детермінізм, активна діяльність особистості, рефлексивність, взаємозумовленість педагогічної та науково-дослідницької діяльності, особистісно розвиваюче професійне середовище, зворотній зв’язок. Робиться висновок щодо багатоплановості процесу професійного розвитку, який включає як особистісну, так і професійну складові.
Посилання
FIlosofskiy slovnik. V. I. Shinkaruka (Ed.). (1986). Kiyiv: Golov. red. URE [in Ukrainian].
Psihologichniy slovnik. V. I. Voytko (Ed.). (1982). Kiyiv: Vischa shkola
Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. S. Holovko (Ed.). (1997). Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Gurov, V. A. (2005). Razvitie motivatsii pedagogicheskoy deyatelnosti pedagogov dopolnitelnogo obrazovaniya detey. Candidate’s thesis. Kaliningrad [in Russian].
Proekt profesiinoho standartu na posady «asystent», «vykladach», «starshyi vykladach», «dotsent», «profesor». URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-profstandartu-na-posadiasistent-vikladach-starshij-vikladach-docent-profesor [in Ukrainian].
Abulhanova, K. A. (2002). Akmeologicheskoe izuchenie cheloveka kak individa, lichnosti, sub’ekta deyatelnosti. Akmeologiya. A. A. Derkacha (Ed.). Moskva: Izd-vo RAGS [in Russian].
Underhill, A. (1992). The role of groups in developing teacher self-awareness. ELT Journal, 46 (1), 76 [in English].
MelYohina, E. A. (2012). Pedagogicheskie usloviya professionalnogo razvitiya prepodavatelya vuza. Sibirskiy pedagogicheskiy zhurnal – Siberian pedagogical journal, 7, 122-127 [in Russian].
Migirenko, G. S. (1992). Pedagogika vyisshey shkolyi. Buduschiy inzhener. Novosibirsk: Izd-vo NGTU [in Russian].
Borova, T. A. (2011). Profesiyna kompetentnist naukovo-pedagogichnih pratsivnikiv vischogo navchalnogo zakladu yak indikator efektivnosti yihnoyi diyalnosti. Problemi inzhenerno-pedagogichnoyi osviti – Problems of engineering and pedagogical education, 32-33, 265-269. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2011_32-33_40 [in Russian].