Правові аспекти змісту цифрової компетентності: систематичний огляд літератури

Автор(и)

  • Шматков Даніїл Ігорович кандидат педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-2952-4070

DOI:

https://doi.org/10.37772/2309-9275-2021-1(16)-23

Анотація

У результаті систематичного аналізу літератури встановлено, що частота та обсяг звернень до цифрової компетентності з позицій права у міжнародних освітніх дослідженнях знаходяться на низькому рівні. Учені здебільшого аналізують освітні закони, менше – авторське право, практично не вивчають загальні питання права інтелектуальної власності.

Посилання

Bendermacher, G. W. G., Oude Egbrink, M. G. A., Wolfhagen, I. H. A. P., & Dolmans, D. H. J. M. (2017). Unravelling quality culture in higher education: A realist review. Higher Education, 73(1), 39-60.

Connolly, T. M., Boyle, E. A., MacArthur, E., Hainey, T., & Boyle, J. M. (2012). A systematic literature review of empirical evidence on computer games and serious games. Computers & Education, 59(2), 661-686. DOI:10.1016/j. compedu.2012.03.004.

Dell’Acqua, S. (2015) eLearning Hubs and Edu-business: How Private Companies Can Serve Common Good: The Case of Samsung School. Universal Journal of Educational Research, 3(8), 530-535. DOI: 10.13189/ujer.2015.030808.

Directive (EU) 2019/790 (2019). On copyright and related rights in the Digital Single Market and amending Directives 96/9/EC and 2001/29/EC. European Parliament, Council of the European Union. URL: http://data.europa.eu/eli/dir/2019/790/oj.

DQ Institute (2019). Common Framework for Digital Literacy, Skills and Readiness. DQ Global Standards Report. URL: https://www.dqinstitute.org/wp-content/uploads/2019/03/DQGlobalStandardsReport2019.pdf.

Leshchenko, M., Tymchuk, L., Pavlenko, N., & Ruban, L. (2020). Democratic values and digital skills of students in higher educational establishments of Poland and Ukraine. Advanced Education, 7(15), 105–115.

Ministerstvo tsyfrovoi transformatsii Ukrainy (2021). Opys tsyfrovoi kompetentnosti dlia hromadian Ukrainy. URL: https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/mintsifra-oprilyudnyue-ramku-tsifrovoikompetentnosti-dlya-gromadyan/%D0%9E%D0%A0%20%D0%A6%D0%9A.pdf [in Ukrainian].

Pettersson, F. (2018). On the issues of digital competence in educational contexts – a review of literature. Education and Information Technologies, 23, 1005-1021. URL: https://doi.org/10.1007/s10639-017-9649-3.

Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku tsyfrovykh kompetentnostei ta zatverdzhennia planu zakhodiv z yii realizatsii : Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 03.03.2021 r. № 167-r. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#n13.

Savolainen, R. (2016). Information seeking and searching strategies as plans and patterns of action: A conceptual analysis. Journal of Documentation, 72(6), 1154–1180.

Shmatkov, D. (2015). Reduktsiia zmistu navchannia tekhnichnykh dystsyplin: ohliad yevropeiskoho dosvidu. Problems of engineering-pedagogical education, 48–49, 160–165. [in Ukrainian].

Shmatkov, D. (2020). Does Copyright Only Serve the Creative Industries? International Conference on Business Management, Innovation, and Sustainability (ICBMIS) 2020. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3709072.

Shmatkov, D. (2021). Analiz predstavlennia zmistu prava intelektualnoi vlasnosti u Ramtsi tsyfrovykh kompetentnostei dlia hromadian Ukrainy (DigCompUA for Citizens 2.1). Round table «Actual problems of economic activity in the conditions of economy development of Industry 4.0». [in Ukrainian].

Spante, M., Hashemi, S. S., Lundin, M., & Algers, A. (2018). Digital competence and digital literacy in higher education research: Systematic review of concept use. Cogent Education, 5(1), 1519143. URL: https://doi.org/10.1080/2331186X.2018.1519143.

Syed, R., Collins-Thompson, K. (2017). Optimizing search results for human learning goal. Information Retrieval Journal, 20, 506-523. DOI:10.1007/s10791-017-9303-0.

Vázquez-Cano, E., Martín-Monje, E., Castrillo de Larreta-Azelain, M. D. (2016). Analysis of PLEs’ Implementation under OER Design as a Productive Teaching-Learning Strategy in Higher Education. A Case Study at Universidad Nacional de Educación a Distancia. Digital Education Review, 29, 62-85.

Uriadovyi portal (2021). Mintsyfry opryliudniuie Ramku tsyfrovoi kompetentnosti dlia hromadian. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/mincifri-oprilyudnyuye-ramku-cifrovoyi-kompetentnosti-dlya-gromadyan. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

10.02.2022

Номер

Розділ

Статті