Організаційно-економічний механізм адаптації маркетингової стратегії компанії в цифровому середовищі

Автор(и)

  • Наталія Кузьминчук Факультет економіки, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна
  • Тетяна Куценко Факультет економіки, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна
  • Ганна Писаревська Факультет економіки, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.37772/2309-9275-2025-1(24)-9

Ключові слова:

організаційно-економічний механізм, адаптація, стратегія, маркетингова стратегія підприємства, людський капітал, конкурентоспроможність, цифрове середовище

Анотація

У статті досліджуються теоретичні та практичні аспекти розробки організаційно-економічного механізму адаптації маркетингової стратегії компанії в умовах цифрової економічної трансформації. Акцент зроблено на необхідності комплексної трансформації маркетингової діяльності, що охоплює як цифрову інфраструктуру (створення багатомовного вебсайту, впровадження CRM, SEO, email-маркетингу), так і стратегічну присутність у міжнародному бізнес-середовищі (участь у B2B-платформах, контент-стратегії з екологічним фокусом, міжнародні комунікації).

Обґрунтовано доцільність застосування системного підходу до управління маркетинговими змінами через реалізацію п’яти функціональних блоків: аналітичного, стратегічного, організаційного, інструментального та оціночно-коригувального. Визначено, що такий механізм забезпечує гнучкість, адаптивність і стабільність маркетингової стратегії в умовах зовнішньої турбулентності, воєнної економіки, обмежених ресурсів та жорсткої конкуренції.

Практичне значення результатів полягає у можливості застосування запропонованого механізму для вдосконалення маркетингових стратегій підприємств, які прагнуть до інтернаціоналізації, забезпечення сталого розвитку та зміцнення конкурентних позицій у цифровій економіці.

Посилання

1. Bala, O., Ivatsyk, V. (2024). Vykhid na mizhnarodni rynky dlia ukrainskykh pidpryiemstv: novi vyklyky voiennoho chasu. Akademichni vizii – Academic Visions. vol. 29. pp. 8. (in Ukrainian).

2. Bosovska, M., Bovsh, L., Okhrimenko, A. (2022). Tsyfrova transformatsiia tekhnolohii marketynhu. Scientia fructuosa. vol. 4 (144). pp. 45–52. (in Ukrainian).

3. Kvasova, L., Kurbatska, L., Lozovyi, D. (2023). Formuvannia marketynhovoi stratehii vykhodu pidpryiemstva na zovnishnii rynok. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society. vol. 55. pp. 101–107. (in Ukrainian).

4. Kniazieva, T. V., Yarmoliuk, O. Ya., Borysenko, O. S., Fisun, Yu. V., Radchenko, O. A. (2024). Digital transformatsii v marketynhovii diialnosti kompanii. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society. vol. 47. pp. 123–130. (in Ukrainian).

5. Kniazieva, T. V., Kazanska, O. O., Orochovska, L. A., Horiunova, K. A., Chernyshova, T. V. (2024). Stratehichni napriamy rozvytku kompleksnykh marketynhovykh tekhnolohii v umovakh hlobalnoi tsyfrovizatsii rynkiv. Kyiv: NAU. (in Ukrainian).

6. Kovbatiuk, M. V., Shkliar, V. V., Kovbatiuk, H. O. (2022). Stratehii vykhodu pidpryiemstv na mizhnarodni rynky za rivniamy upravlinnia. Problemy ekonomiky – The Problems of Economy. vol. 4(54). pp. 156–162. (in Ukrainian).

7. Krymska, A. O., Balyk, U. O., Klimova, I. O. (2023). Tsyfrova transformatsiia u sferi marketynhu: novi pidkhody ta mozhlyvosti. Akademichni vizii – Academic Visions. vol. 27. pp. 112–119. (in Ukrainian).

8. Makovetska, I. M., Baidyn, M. V., Lysachenko, O. V. (2023). Rozrobka stratehii vykhodu ukrainskoho pidpryiemstva na mizhnarodnyi rynok biznesu v suchasnykh umovakh. Ekonomika. Menedzhment. Biznes – Economics. Management. Business. vol. 1–2(41). pp. 40–44. (in Ukrainian).

9. Porter, M. (2020). Konkurentna stratehiia. Tekhniky analizu haluzei i konkurentiv (N. Koshmanenko, Trans.). Kyiv: Nash Format. (in Ukrainian).

10. Romanovska, V. (2024). Vplyv tsyfrovoyi transformatsiyi na stratehiyi prosuvannia. Rozvytok pidpryiemnytstva yak faktor rostu natsionalnoi ekonomiky – Development of Entrepreneurship as a Factor of National Economic Growth. pp. 98–104. (in Ukrainian).

11. Chukurna, O., Tardaskina, T., Hordieieva, Ye., Bazyka, S. (2024). Doslidzhennia suchasnykh tendentsii tsyfrovoho marketynhu. Development Service Industry Management. vol. 3. pp. 64–73. (in Ukrainian).

12. Shumylo, O. S., Zaika, O. V., Harbuzov, O. S. (2022). Vybir stratehii vykhodu pidpryiemstva na mizhnarodni rynky. Biznesinform – Business Inform. vol. 12. pp. 44–50. (in Ukrainian).

13. Kuzminchuk, N. V., Yevtushenko, V. A., Kutsenko, T. M., Terovanesova, O. Yu. (2020). Konkurentostiikist pidpryiemstva v aspekti orhanizatsiinoho ta upravlinskoho teoretyko-metodychnoho instrumentariiu. Zhurnal yevropeiskoi ekonomiky – Journal of European Economy. vol. 19, no. 3. pp. 587–604. URL: http://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1481/1472 (in Ukrainian).

14. Kotler, P., Gertner, D. (2002). Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective. Journal of Brand Management. vol. 9(4–5). pp. 249–261. (in English).

Завантаження

Опубліковано

15.06.2025

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Організаційно-економічний механізм адаптації маркетингової стратегії компанії в цифровому середовищі. (2025). Право та інноваційне суспільство, 1 (24), 99-109. https://doi.org/10.37772/2309-9275-2025-1(24)-9